facebook-call facebook-call

מזונות אישה וילדים

מזונות אישה לא מתמצים רק במזון אלא בצרכים נוספים כגון קורת גג (בשכירות או בבעלות), ביגוד, אחזקת רכב, תרבות, צרכים רפואיים ועוד.

קיימת הבחנה בין מזונות ילדים לבין מזונות אישה, בעוד חובתו כלפי ילדיו מתמצים בתשלום כדי צורכם, בחיוב מזונות כלפי אישה מתחשבים בפוטנציאל ההשתכרות שלו, ברכושו, בהשכלתו וביכולתו המוכחת בעבר.

מזונות ילדים לצורכי הילדים

מזונות ילדים משולמים על ידי אב גרוש לילדים עד מלאות להם 18.

מזונות אלה ממנים את צרכי הילדים ולכן חובת תשלום מזונות קודמת לזכותו של הגרוש לקיים את עצמו. החוק מבחין בין צרכים בסיסיים, קיומיים (מזון, ביגוד, הנעלה, צרכים בריאותיים דחופים, חלק מהוצאות הדיור וחלק מהוצאות החינוך) לבין צרכים, אשר מוגדרים כצרכים שהם מעבר לצורך ההכרחי – צרכים מדין צדקה.

אלה צרכים עודפים, וניתן לחייב את האב בתשלומם רק במידה שידו משגת לשלמם, כגון: חוגים, בילויים, מתנות, מעון יום, טיולים ועוד.

מזונות ילדים – חובת תשלום מזונות היא חובה גורפת

חובת תשלום מזונות היא חובה גורפת; הבסיס לה הוא זכאותו של כל ילד למזונות מהוריו,

לרבות במצבים שבהם הוריו אינם נשואים זה לזה ובמקרים שבהם האב לא ידע כלל על קיומו של ילדו וגם כאשר אביו נשוי לאישה אחרת, שאינה אמו.

את גובה דמי המזונות קובע בית המשפט לענייני משפחה, להוציא מקרים שבהם קיימת הסכמה משותפת של שני ההורים. בית הדין הרבני הוא המוסמך לדון בעניין זה ולקבוע את שיעור המזונות.

מזונות ילדים – מה קורה כשמנסים להתחמק מתשלום מזונות?

חשוב לציין, כי ניסיונות להערים על מערכת המשפט וליצור מצג שווא – כגון התפטרות מעבודה כדי לא לשלם מזונות בטענה של העדר הכנסה קבועה – עלול לגרום למצב, שבו בית המשפט יחייב את האב לשלם על פי פוטנציאל ההשתכרות שלו ועל בסיס הרכוש שיש לו ולא בהכרח על פי גובה הכנסה שוטפת.

כמו כן את הטענה כי המשכורת נמוכה יכול בית המשפט "לעקוף" בכך שהוא יאמוד את גובה המשכורת בניכוי תשלומי חובה בלבד- למס הכנסה ולביטוח לאומי –  מבלי להתחשב בניכויי הרשות כגון: פנסיה, חיסכון, קופות גמל וקרנות השתלמות.

עורך דין למזונות ילדים – כמה משלמים?

גובה התשלום המינימאלי של מזונות הוא כ- 1200 ₪. אם נדרש תשלום ליותר מאשר לילד אחד, הסכום לא יהיה מכפלה של 1200 ₪ אלא פחות.

המחיר צמוד למדד המחירים לצרכן. יצוין, כי אם וכאשר בית המשפט מגדיר ילד הזכאי למזונות על פי חוק כמרדן, הוא יכול להפחית ולצמצמם את גובה הסכום או אף לבטלו כליל.

אם את מתקשה לקבל את דמי המזונות מבעלך לשעבר, את מוזמנת ליצור קשר עם עורך דין עודד פסקל, החתום, בין השאר, על פסק דין תקדימי בנושא חלוקה לא שוויונית של רכוש, שבה, הודות לייצוגו אותה,

סייע לאישה לקבל יותר ממחצית הרכוש המשותף שלה ושל מי שהיה לפנים בעלה.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
שלח
אפשר לעזור ?